söndag, april 06, 2008

it is happening to you and only you .

Under helgen så har flera happenings skett.
Och ett, som trots allt låg i luften, lyste med sin frånvaro.

Jag har köpt en ny mobajl.
Också kallad fån, nalle, telefon eller bara Sony Ericsson S500i. För det blev just en sån tillslut. Känns skönt som satan med en ny då min gamla minst sagt hade gjort sitt. Ringde då den var avstängd, ringde knappt när den var på och ljudet gick inte längre att stänga av. Och trots att jag på något sätt ändå saknar den rundade kroppen, luckan som gick att stänga och förstås många av de foton som ligger samlade i dess minne, så äger min nya telefon stenhårt. Extra underbar är förstås den fina gröna (!) färgen som täcker nummerplattan. Haha, very Elin alltså! :)

Vår kran till tvättstället gick sönder.
Efter att min karl upptäckt att den var lite trögare än vanligt att stänga så var min far tvungen att testa detta genom att dra på vattnet för fullt och sedan försöka stänga av igen. Problemet var bara att det ej gick att stänga av. Kranen gick ner men vattnet fortsatte att flöda. Så vi fick helt enkelt stänga av vattnet i hela huset och ta oss en tripp till Valbo för att inhandla en ny. Mycket dramatiskt men eftersom jag gillar Valbo köpcentrum så var jag glad eaf! :) Hittade där både min älskade mobil och strumpor till både blivande bebis, Ipod och telefon. Nöjd som tusan och mysigt att virra runt med föräldrar och karl i släptåg.

Vad har då inte hänt?
Jo, ingen bebis ännu! Alltså ingen nybliven moster av mej... Trots att över en vecka har gått sedan datumet som var satt så har ingen bebis gett sej till känna. Detta har gjort att min karl och jag slagit vad, han tror på någon gång under denna dag och jag tror att bebisen väntar ett tag till.. Well, man kan väl eaf se det som att när ungen väl kommer ut så komme den att vara enormt efterlängtad eaf! Vi väntar med spänning...

Inga kommentarer: