tisdag, augusti 07, 2007

Dagen då pålägg förändrade mitt liv.

Jag har aldrig varit ett stort fan av ost- & skinksallad. Den har avfärdats som något för veklingar som inte inser vad mat egentligen är. Räkor är mat, kyckling är mat, musslor och t.om kebab är mat. Men ost & skinka? Det är pålägg, for Gods sake! >.<

Idag var jag hungrig. Men igår var jag lat, vilket betydde att jag inte orkade fixa någon matlåda utan var tvungen att luncha hämtmat idag. Så jag vandrade ner till Jensas (Hej Terese! ^^) för att köpa mej en sallad. Valet föll på en blandsallad, för eftersom jag är känd för att tycka om diverse blandningar & röror så tänkte jag att det borde ju passa bra.

Så tittade jag lite närmare på min sallad, och insåg att däremellan ananasen &amp;amp;amp;amp; räkorna, ärtorna & majsen så låg det inte bara ost, utan även skinka! Men eftersom salladen faktiskt innehöll räkor också så kändes det som att det inte var någon fara, lite mat eaf.

Ner med gaffeln (som var en sån där med extra långa tänder eftersom dom är de perfekta salladsgafflarna) i sallad, en stor tugga och....

MUMS!

Jag konverterade helt enkelt. Konverterade till skinksalladens gudomlighet. För salladen var urgod, och skinkan var den där extra kryddan. Jag slevade i mej och tillslut var hela tallriken tom. Inga räkor, ingen majs, ingen gurka och framför allt - ingen skinka. Suck... >.<

*************
Btw, så är Pucko världens godaste dryck.
(kanske någon tycker att det hade varit hälsosammare med t.ex. lite vatten till maten, nu när jag ändå åt nyttig sallad, men Hey! vem har någonsin sagt att jag är hälsosam? ^^)

1 kommentar:

Anonym sa...

För att citera mig själv angående puckon ;P "Det var ganska gott. Förutom smaken". :D // Hanna