söndag, maj 18, 2008

Som alla andras?

För fem år sedan..
var jag femton år, ville bli rockstjärna och var olyckligt kär mest hela tiden.

För tre år sedan..
levde jag i ett rus av randiga kläder, jobbade på lokalfestival och anade inte att jag ett år senare skulle vara med i en musikal, sjunga solo inför stor publik och drabbas av den stora kärleken.

För ett år sedan..
förberedde jag mej på att ta studenten, var på kryssningar och underbara fester i ett riktigt partyhus, oroade mej inför en flytt till den stora staden och insåg att kärleken var fantastisk!

För sex månader sedan..
omfamnade jag studentlivet i Uppsala men kände mej ledsen över att behöva sova ensam om nätterna.

För tre månader sedan...
hade jag nyss lämnat tonåren bakom mej, deppade över kommande kemistudier men levde upp varje onsdag då jag dansade fötterna av mej!

Igår..
satt jag på Uppsala tågstation och väntade på mitt tåg i en halvtimme mer än det var tänkt eftersom allting var försenat.

Imorgon..
ska jag tillbaka till Uppsala och hoppas att tågen går som dom ska igen.

Om ett år..
kanske jag funnit inspiration inför vilka val inom biologin jag ska göra.

Om tre år…
har jag en relativt nybliven fil.kand i biologi vilket känns en smula fantastiskt. Jag är förhoppningsvis inte längre ensamboende och finner hopp i framtiden.

Inga kommentarer: