torsdag, maj 15, 2008

Uppsalas mesta festaredag .

Insåg just att jag inte har idkat ett ljud om min valborg. Bara talat om att det var släppet på Norrlands som gällde och sen inget mer. Well, en hel del hände men kan sammanfatta det med att börja historien redan på kvalborg (det vill säga dagen före sista april, nästsista april för de som ej är invigda i uttrycket "kvalborg").

Denna dag spenderades nämligen till stor del tillsammans med en av mina trevliga Petror, det vill säga den vars namn för tankarna till skor och som för tillfället ligger i lumpen med en hoper karlar neröver. Alltför länge sedan vi sågs och därmed var det skojigt att hon tog sej en tur till lella mej tillsist. Trist bara att hon på själva sista april drog vidare ner till Linköping och min andra Petra-vän, men det är en helt annan historia. I vart fall så följdes Petra-mötet upp med lite grillande på Flogstataket med Carro och hennes korridor. Efter att vi huttrande beskådat den vackra solnedgången så begav vi oss ner till deras korridor där jag bänkade mej framför Man U -Barcelona tillsammans med två av grabbarna. Kvällen fortlöpte och innan jag hamnat i säng så hade jag både hört uttrycket "tuff" spontant droppas angående en Lena Ph-låt och bevittnat en andra galenskap då shots mixats av en blandning av Chocolate Chop Cookies, filmjölk, lakritssås, vaniljsocker och honung. En trevlig kväll helt enkelt.

Så stundade då det storslagana Valborg som man hört så mycket om ända sedan man först landade i studentstaden nummer ett. Halv nio bänkade jag mej vid "fallet" i Fyrisån där jag tillsammans med Ellis (som redan suttit en timme) skålade i lite traditionsenlig champagnefrukost. Så följde forsränning, mys i Ekonomikumparken (en höjdare, trots alla Avesta-bor med underligt klädtycke), Flogstagrillning, ett Norrlandssläpp (as promised) och tillsist en funnen kursare som sov på en kyrkogård och som vi bestämde oss för att ta med oss hem till floggan igen.

Sammanfattningsvis måste jag ge mitt sista april-firande godkänt. Men nästa år kanske man ska satsa på champagnegaloppen som är så omtalad. Och möjligen skippa släpp till förmån för säng då Valborg verkligen är en lååååång dag!!!

Inga kommentarer: