måndag, mars 30, 2009

communicate .

När jag var hemma nu i helgen så blev det lite snöstorm så mamma fick skotta. Och här nere i Uppsala blåser vinden mej rakt i ansiktet. Eftersom jag inte är så stor så får jag nästan minusvikt och lyfter från marken. Och tårar i ögonen blir det gott om. Well, hellre det än grus & sand eller för den delen tårar av ledsenhet...

Eftersom jag och Carro är som vi är så begav vi oss på äventyr idag efter skolans slut. Det betyder i våra ögon en sväng ut till Ica Maxi. Så vi for med bussen ut och resan var kortare än vanligt och sedan gick vi metodiskt igenom alla affärer som ligger där ute vid Maxi. Förutom Lidl (som vi inte gillar) och Systembolaget (eftersom vi inte kände behovet, trots att vi till skillnad från vissa andra inte redan gjort veckans besök! ^^). På Lindex fann jag en stålande hatt och en sprattlande sparkdräkt och på Siba hittade jag det mest ultimata - en prima stereo med Ipod-enhet! Min gamla cd- och bandspelare dog en stilla död för lite mer än ett år sedan och sedan dess så har jag önskat, hoppats och längtat. För musiken är viktig och en stereo ger så mycket bättre ljud än min skruttiga lilla dators små högtalare!
Hade inte riktigt pengarna för tillfället men i sinom tid ska nog bankkontot länsas. Goda tider ska det bli... :)

Hade seminarium idag där det diskuterades klimatets påverkan på djur och växter, t.ex debaterades friskt om barrträdens genialitet. Mest norrlänningarna som propagerade detta tror jag minsann. Men trevligt var det! Biologens vardag är inte fy skam.


Tack & Godnatt .

Inga kommentarer: