måndag, oktober 05, 2009

falling in love with your favourite song .

Sånt otroligt fantastiskt väder idag. Riktigt härlig småkylig höstluft och solen som lyser på en hela dagen lång. Rent allmänt så har jag haft en ruskigt bra dag faktiskt. Glad och lite smått rastlös. Smolket i bägaren var bara att min käre karl lämnade Uppsala för denna gång. Följde honom till tåget innan jag traskade vidare till skolan och det var lite vemodigt, som alltid när det ska säga hejdå. Tror nog dock att han var lite av anledningen till mitt goda humör idag. Hela helgen har varit skitmysig, från att han kom tidigt på lördag eftermiddag tills dess att han åkte. Har blivit lite fikande, mysande och självklart en drös med film, både Independence Day (min gamla favorit), Max Payne och Teenage Mutant Ninja Turtles (som verkligen tog en tillbaka till barndomen. Älska Turtles!!!). Tack älskling. Kärlek. <3

Som uppvärmning inför finbesöket så spenderade jag fredagskvällen på den årliga KGB-gasquen, där de nya studenterna invigdes i livet som kemister, geologer eller framförallt som biologer. Underhållningen var fantastisk, sällskapet underbart och stämningen på topp! Även teknologerna hade sin recce-gasque så träffade även några av mina fina Hofors-grabbar. Mycket bra afton som avslutades med att slockna i sängen vid halv fyra-tiden. Efter sex timmars sömn så vaknade jag som ett ljus igen, redo att möta upp min fine karl.
Livet i Uppsala är åh så fantastiskt och jag gillar't!

Inga kommentarer: