onsdag, september 30, 2009

sheepdog .

Kom just hem efter att ha vart i flygande fläng större delen av dagen. Men det är absolut inte fy skam att vara lite i gasen emellanåt!

När vi anlände till morgonens föreläsning så var vår sal belamrad inför IBG's (Institutionen för Biologisk Grundutbildning) kursinformationsdag och tydligen hade vår kurs varit inbokad där mellan åtta och tio. På vårt schema stod det från tio till tolv och förvirringen var stor. Vår föreläsare dök upp och även han var förvirrad men efter lite irrande så hittade vi till sist en plats att vara på; en utav matsalarna. Uppsala universitet är allt bra organiserat ibland...
Efter lite diskuterande och rundvandring på kursutställningen (Vertebrater - here I come!) så traskade jag ner på stan för att inhandla lite mer eller mindre viktiga saker. Resultatet blev lite bomullsrondeller, strumpbyxor, örhängen och en överraskning till min fine karl som kommer och hälsar på i helgen. (!!!)
Hann knappt komma hem från stan för lite tidig middag/sen lunch innan det var dags att bege sej igen. Av en slump så siktade jag en delvis övertäckt affisch på en anslagstavla på skolan där det annonserades att min absolute favoritfotograf Brutus Östling skulle hålla ett föredrag under kvällen. Därav kom det sej att jag spenderat de senaste timmarna på Katedralskolan med vackra fågelbilder och underhållande anekdoter. Följde med mej hem gjorde ett signerat exemplar av Brutus nyaste bok. ^^

Så nu är man bänkad. True Blood igen och sedan blir det till att reprisera säsongspremiären av Grey's anatomy på det, som missades till förmån för fågelfotografi. Jag gillar't!

Ett av Brutus Östlings fantastiska verk.

Inga kommentarer: