måndag, mars 03, 2008

don't blame it on my heart, blame it on my youth .

Idag vill jag bort.
Det spelar ingen roll att jag ska få dansa lite steg ikväll, eller att jag såg en underbart glad och vacker dobermann påväg från skolan. Jag bryr mej inte om att jag har dansklass redan på onsdag, att lab.rapports-skrivandet gick oväntat smärtfritt med många skratt, eller att promenaden från skolan var oväntat härlig. Att jag sitter här och mumsar god avokado rör mej inte i ryggen och inte heller omvänds mitt humör tack vare det faktum att jag ska få låna denna sega kursbok av en vän istället för att punga ut feta hundralappar i onödan.

Det enda som gör att mitt hjärta slår lite extra är kanske tanken på att min karl kommer på underbart efterlängtat besök på onsdag. Och för att få pulsen ännu lite muntrare så vrider jag upp volymen med Blondie i mina öron, mitt blodomlopp och längst in i de mörkaste vrårna.

Och om inte det hjälper så är det la bara att gå i ide för att komma fram igen imorgon och hoppas på en kram eller så...

Inga kommentarer: