tisdag, mars 18, 2008

Too close to see it all crashing down .


I press och media kan man dagligen läsa om människor som tvångsutvisas till länder där oroligheter härjar. Om hur människornas anhöriga kämpar för att få sina vänner/familjemedlemmar/grannar att stanna i landet. Migrationsverket får ta emot kritik dagligen för sina ibland något oförståeliga metoder.

För något år sedan så hände det mej. Jag blev en vän/familjemedlem/granne till en
familj som var påväg ut ur landet, efter att ha levt i min lilla hembygd i dryga fem år. Fackeltåg, demonstrationer gjorde att allting tillslut löste sej till det bästa.

Men nu händer det igen.

Som den scenkära person jag är så har jag lärt känna en grabb vid namn Enayatulla Adel, som även han gillar att stå på scenen. För fasen, så sent som i december så skrev jag om att jag besökt ortens årliga julkonsert där vi ungdomar får chans att uppträda. En av ungdomarna var Adel, som, tillsammans med en annan kille, gjorde en bejublad tolkning av den svenska julen. Och nu sitter han i häktet och är på väg att utvisas från landet. Läs hela historien om detta hemska drama här, och gör sedan en insats genom att skriva ner ditt namn på denna lista. Sprid också detta meddelande så långt ni bara kan. För just nu händer det en vän/familjemedlem/granne till mej. Men vem vet. När som helst kan samma sak drabba någon i er närhet...

Inga kommentarer: