tisdag, februari 24, 2009

when the feet are starting to blur .

Insåg just att överskriften på senaste inlägget blev en tanke till det som skedde i min forna hemstad igårkväll.
Min karl ringde mej nämligen och berättade att allt var svart. Han hade suttit och kikat på lite Supernatural (andra säsongen har äntligen landat hemma hos honom! ^^) och så mitt i all spänning och övernaturlighet så hade allt slocknat. Och då menar jag verkligen allt. Gatlyktorna, kyl, frys, alla husen runtomkring. Galet mörkt alltså, mitt i svarta natten som heller inte benådats med så fasligt mycket månsken. Så kärleken ville ha lite sällskap mitt i allt mörker så vi pratades vid en stund innan han tog en liten promenad ut i snön (bör tilläggas att det vart smärre snökaos där uppe. Nejdå, inte avundsjuk. Alls... >.<) för att se om hela Hofors slocknat. Det hade det inte. Och efter dryga timmen så fick även min karl tillbaka sin elektricitet. Så kyl- och frysvaror klarade sej utan större men. Bra säger jag. Och min karl fick se klart sitt Supernatural-avsnitt.
Bra sa han. ;)
.
p.s Överskriften stämde dock inte riktigt till 100%. Eftersom strömmen försvann så gick det heller inte att lyssna på så fasligt mycket musik. Och det var för mörkt för att karln skulle se strängarna på gitarren, vilket gjorde att det blev svårt att spela något. Alltså var det mera mörkt och mindre av musik.

Inga kommentarer: