torsdag, september 17, 2009

if I don't live today, then I might be here tomorrow .

Kände att det var dags att dyka förbi här igen efter att ha landat i Uppsala igen efter en fantastisk sommar. Fina resor, fina människor och fina minnen helt enkelt. ^^

Och med nya Ekologi-kursen så har det studerats fröspridning hos lind och sju dagar har spenderats ute på fältstation vid en sjö utanför Norrtälje. Likaså där - fina människor, fina minnen. Inga kan sjunga som svenskar på fest. Vette tusan om utbytesstudenterna var roade eller bara förskräckta! Fantastiskt kul var det i alla fall och jag som älskar natur och att vara nära (och smått isolerad tillsammans) med människor trivdes ju som fisken i vattnet. Som en av kursarna uttryckte det; "Om man bara fick fara på exkursion i ungefär fem dagar varje månad så vore det perfekt!" Så nu när man är tillbaka i stan igen så känner jag mej smått sällskapssjuk och samtidigt sugen på en tur i naturen med stillheten det innebär.

Sällskapssjukan kan dock också vara ett uttryck för den ångest jag känner inför att ta itu med den ouppackade resväska och den disk som står och väntar på mej idag. För imöra far jag norr om dalälven igen för första gången på flera veckor och då borde jag lämna min lilla lägenhet hyfsat respektabel i alla fall!

Hoppas ni haft det lika bra som jag sen sist, härmed startas det sporadiska höstbloggandet! ^^

1 kommentar:

Hanna sa...

Jaa, antligen! :D (Jag sitter pa en dator i skolan, darfor det ser lite konstigt ut..) Jag har saknat din blogg! Hoppas allt ar prima med dig!