måndag, november 23, 2009

the king of the hill .

Snart, snart, snart så blir det norr om dalälven för en lite längre tid framöver. Ska nämligen göra praktik på länsstyrelsen i Gävle under december månad och kanske en bit in i januari också. Praktiken ingår i kursen i naturvård som jag läser just nu, parallellt med en kurs i miljörätt. Lite rörigt att läsa två kurser samtidigt faktiskt, eftersom lärarna inte planerat schemat särskilt mycket efter varandra och därför blir det en hel del sena kvällar med läsning av artiklar eller skummande i miljöbalken.
Inte alltid roligt men som plåster på såren så planeras det bio på onsdag. New Moon står på schemat så vi får la se... ^^
.
Helgen har varit ruskigt bra. Var på träning för hemortens julshow som har premiär på fredag och fick se hela spektaklet i ett svep. Eftersom jag själv älskar att stå på scenen så är det alltid lika jobbigt att inte få vara med, men får vara där och stötta karln och vännerna i alla fall. Efter lördagsträningen så var vi ett gäng som möttes upp för lite umgänge. Vi traskade ner på restaurang där hälften åt och hälften inte (jag & Fredrik hade grundat med pizza med päronen alla redan) och där blev det en massa prat, skratt och ett och annat missöde. Sedan blev det taxi ner till andra sidan Faluvägen för karaoke och mys med otroligt fina små pudlar. I julshowsgänget så finns det ruskigt bra röster så jag höll mej främst till pudlarna faktiskt, vilket i mitt tycke verkligen inte var fy skam! ^^
I övrigt så hade jag en helg full av cheesecake, systerson, Buffy och massor utav kärlek. Så fin, så fin. <3
.

Ett litet smakprov av vad som komma skall...

Inga kommentarer: