onsdag, november 25, 2009

jump on board, feel the high. because the kids are alright .

Idag är en dag av mirakel. För idag drev jag grisen till grinden och vaccinerade mej mot den mytomspunna svininfluensan (populärt också kallad "svinis"). Har försökt mej på denna bedrift enda sedan vaccinet landade i stan men då hela organisationen har varit i det närmaste oorganiserad så har det mest blivit kaos. Gigantiska köer, nummerlappar som tar slut, vaccin som tar slut, vaccinationer som blir inställda och mitt i allting så går man i skolan och har inte tid att ta sej till vaccinationsbyråer vid rätt tider. Så, galet har det varit.

Men nu, nu är det så gjort, detta mirakel. Traskade till Engelska parken, där vaccinationen skulle ske, lagom tills dess att de skulle starta. Var en liten kö men fick en nummerlapp och herrarna i porten lovade mej att om jag bara kom tillbaka före klockan tolv så var jag garanterad vaccination. Så, eftersom jag absolut inte är nån köande människa (drar alltför ofta på mej spring i bena eller toalettbehov) så gick jag en runda på stan istället, för att sätta sprätt på det efterlängtade studiebidraget som kom idag. (detta har verkligen varit en fattig höst...) Var dock duktig och köpte bara rengöringssprej till sminkborstarna, en blyertspenna (mina förra pajade dagen före senaste tentan) och bomullsrondeller. Kunde dock inte riktigt hålla mej ifrån butikerna, därav den utomodentligt häftiga bilden ovanför. Tagen i spegel med hafsig mobilkamera, som sej bör för en äkta bloggare! (eller nått...) Och sen anlände jag vid Engelska parken återigen cirkus kvart över elva. Kölapparna hade då tagit slut så kön var kortare och snipp, snapp snut så var det en dam som klämde in en spruta i armen på mej och sen var det bara att traska hemåt igen, vaccinerad och klar!

Blev lite Paulúns-dryck och en banan på Ica väst och nu sitter jag här, myser och oroar mej för eventuella känningar av vaccinet.
Ikväll blir det bio och allting är bra. ^^

Inga kommentarer: