torsdag, november 19, 2009

hold your beautiful heart in my hands .

Jag hade alltså tenta i svensk naturvård i fredags. Tror det gick helt okej, trots att en del av frågorna inte riktigt var relaterade till det vi lärt oss på kursen. Och trots att grannen hade röjfest hela natten, med några inslag av Singstar och allt. Tackar min förmåga att sova genom alla väder och det faktum att tentan gick snabbt så jag raskt kunde ta mej hem och slänga mej i säng för en smula power nap. Men sedan vad det som sej bör läge för lite firande av tentamen!
Mina två kamrater från kalix hade besök hemifrån så i deras hus var det fest och som tur var vi bjudna. Det skrålades till Nationalteatern, diverse kortspel gicks igenom och alla grubblade över filmer med Sylvester Stallone (förutom förstås Rocky I-IV & Rambo I-VI). Och självklart blev det Flashdance! Resultatet av många långa plugg-timmar tog dock ut sin rätt och vid halv ett så var festen i det närmaste tom och det begavs hemåt för en liten fin nattmacka med brieost och salami. Inte fy skam!
.
Så på lördagen när jag vaknade så var det tänkt att jag skulle ha en riktig mjukisdag med lite tvättande och andra stillsamma aktiviteter. Men hur det var så skrev Joel över MSN och schwoosh så var jag på bartömning med två härliga grabbar från Hofors. Även här blev det kortspel, dans, skål och Flashdance, men framförallt två styckna Africa! Helt fantastiskt och sen gick vi på nollfyra-släpp på v-dala nation. Och där var fina Ellinor med syster och en hoper annat löst folk och fy tusan vad det dansades och hej vad det gick och sen blev det taxi hem och ännu en liten nattmacka med brie och salami. Ibland är man helt enkelt bara glad! ^^
.
Två-dagars straffar sej dock, tror tamejtusan att jag var bakis fram till måndag lunch. Fantastiskt.
.

Inga kommentarer: