torsdag, november 26, 2009

caught in a bad romance .

Jaha. Trodde att jag börjar nio som vanligt idag men självklart inte, utan om cirkus en halvtimme borde jag vara i skolan. Men efter att ha varit på bio till tolv igår så är man inte precis den hurtigaste lille personen idag. Så det blir nog till att ta sej dit till andra timmen istället. Blir bra det också...

Var alltså och såg Twilight - New Moon igår och var definitivt skeptisk innan. Gillade inte riktigt Twilight faktiskt, storyn funkade väl men huvudkaraktärerna (Edward & Bella) var alldeles för överdramatiska och uppstyltade för mej. Lite för svåra och deprimerade liksom. Men mina vänner var jäkligt sugna på filmen och eftersom jag gillar att gå på bio så tänkte jag att det ändå kunde bli kul, i värsta fall kan man ju sitta och skratta åt den, det är ju underhållning det också. Men så for vi dit, köpte varma chips och popcorn, satte oss i salongen och sen var det igång. Och filmen var faktiskt riktigt bra! Kanske att vi ibland skrattade på lite fel ställen, effekterna var inte precis 'top notch' alla gånger men över lag så var det riktigt underhållande. Tror faktiskt att det berodde på att hela Edward/Bella-historien var lite mer nedtonad under en stor del av filmen och det var mer fokus på indian-pojken Jacob, som jag finner mycket mer sympatisk och bra. Inte riktigt lika bajsnödigt pretentiös, helt enkelt.

Och ännu har jag inga känningar av vaccinet heller. Lite öm i armen, men det beror nog också på att Carro boxade till mej där några gånger under gårdagskvällen... ^^

Inga kommentarer: