måndag, september 08, 2008

a dog named Boo .

Jag är tydligen en... Mops! :)
Mopsen är barnvänlig, livlig och glad hund med charm, utstrålning och intelligens. Den passar bra med barn och andra husdjur. Mycket hund i litet format med stor personlighet som varierar från en mops till en annan. Mopsen är hundvärldens clown, fylld av energi och humor och den strålar sig gärna i uppmärksamhetsglansen. En mops vet hur man uppför sig. De är självsäkra nog att känna till sitt eget värde och är i princip orubbligt harmoniska. Mopsen älskar andra hundar, ju större desto bättre. Får den inte den uppmärksamhet den förväntar sig är det andras förlust, mopsen drar vidare till någon som bryr sig. Mopsen älskar att sitta i knäet, men är absolut ingen latmask. Tvärtom så är den oerhört energisk och med på det mesta, och det bästa den vet är att få komma ut på galej. Mopsen har inga jaktinstinkter men den är väldigt följsam och lätt att få väluppfostrad.

Sitter och njuter av att göra i princip ingenting. Har ätit fantastisk mat som lagades till på dryga kvarten, kikat ett avsnitt Cold Case som fick mej att längta efter onsdagen & karln ännu lite till. Inte för att jag skulle vilja köra av en bro tillsammans med honom men i övrigt så var det ett avsnitt med mycket kärlek. Som det så ofta är i denna deckarserie som på sistonde blivit något av en favorit. Men det är fint. Spänning & kärlek i ett och samma format.
Jag gillar't!
Well, i övrigt så har jag läst lite i nygamla numret av Elle och gjort en lista över ting som jag borde köpa mej. T.ex. så skulle en mixer, ett våffeljärn och en fullstor stekpanna sitta riktigt fint i kökshyllan! Men har också blivit inspirerad av Sarah och även funderat över vad jag faktiskt behöver köpa. Ska nog försöka tänka lite mer eko-vänligt framöver, blivande biolog som jag är. Lågenergilampor innahas redan och när maten ska inhandlas så föredras definitivt det ekologiska alternativet. Så några steg på rätt väg är man väl. Bara några steg till dock..

Vill börja träna också. Men ett träningskort för över tusenlappen känns lite maffigt. Lite konfunderad där. Medbjuden på lite simning imorgon men har ingenting att ha på mej. Bokstavligt talat. Har lämnat badkläderna hemma i Hofors efter semesterns äventyr. Får ta och fundera ut nån lösning där tror jag.

Inga kommentarer: