måndag, september 15, 2008

got down to tie her laces .

Tillbaka i Uppsala och bänkad framför Magnus Betnér. Klockren är vad han är den karln! Står i kyrkan och skämtar om bibeln, men på ett skönt sätt. Härligt, härligt. Piggar upp lite här i ensamheten. Alltid lika skumt att komma tillbaka hit ner till lägenheten när man haft människor omkring sej flera dagar i streck.

Blev en tripp ut till Axmars brygga på lördagen för att fira syster min och hennes vän Anna, som båda gått och blivit tjugofyra. Detta betydde att familjen Svensson, familjen Svensson-Eidem och familjen Wedin samlades ute vid havet för att njuta av en middag bestående av fisk, fisk, fisk (och faktiskt en fläskfilé). Jag, som inte varit vid Axmar tidigare måste helt klart intyga att maten var så fantastisk som jag hoppats. Som vanligt fann jag favoriten i förrätten, vilken bestod av Axmarröra på vitlökskrutong. Helt underbart! Även karln, som inte alltid är en älskare av fisk tyckte maten var strålande och han ångrade verkligen inte att han inte tog fläskfilén, som var den kötträtt som fanns att erbjuda.

Gjorde ännu en fantastisk upptäckt denna helg då jag för första gången i livet testade Wii Fit, tv-spelet som får en vältränad. Och det fungerar faktiskt! Körde både rockring, boxning & yoga, vilket gjorde att jag definitivt fick upp flåset. Så nu har ännu ett ting fastnat på önskelistan inför jul... >.<

Inga kommentarer: