torsdag, oktober 04, 2007

Glass och kanelbullar.

Jag känner några teknologer här i Uppsala. Alla är kändisar sedan innan och vi flyttade alla ner nu till höstterminens start för att skaffa oss en framtid. (så tyvärr Linnéa, vet ej hur man skaffar sej teknologer som man inte känns innan man hamnade i denna studentstad). Gårdagen gav eaf lite quality time med den mest musikaliske av dessa.

Egentligen var det Flogstafest (som vanligt) i nian , med målet att dra på SNärkes när kvällen nalkade. Jag kände dock av min förkylning lite för mycket för att känna mej på det festligaste festhumöret, så jag stannade inne med några avsnitt av Andra Avenyn.
Men så fick jag ett litet meddelande från min vän, & teknolog, Jimmy som ville att jag skulle komma över. Lagom långt, tar typ sju minuter att gå så jag drog med mej Carro (som var på typ samma pigga humör som mej ^^) och sen var vi där. On the förfest. Det roliga var att vi ju faktiskt är i Uppsala, dvs "den tidiga utgångens stad". Så när vi kom - då gick typ alla. Haha ^__^
Som tur var så var eaf Jimmy kvar så han och vi satt en stund i soffan och funderade på vad vi skulle göra. Valet föll på Flogsta Närlivs där vi (efter lite läsande av min vän Yvettes serie - nu i Nemi!) köpte glass och gick sedan upp till mej för lite kanelbullar & glass. Festen hamnade alltså helt plötsligt i min korridor! :) Och när man har glass, goda vänner och en skönsjungande teknolog, så krävs det ju bara en gitarr för att allt ska kännas som en riktig fest.
Och en gitarr - det fixade vi!
Därmed var kvällen räddad... Oo,

Inga kommentarer: