torsdag, oktober 04, 2007

Only a phonecall away.

Fredrik ringde, mitt i min städmani.
Då blev allting glatt igen. <3

Att städa för mej tar alltid så sjukt lång tid.
Detta säger tyvärr mer om mej än om hur mycket som det egentligen behöver städas. Är en lat människa i själen och trots att jag ibland jäktar runt och hinner med hur mycket kul som helst så dyker detta personlighetsdrag alltid upp när det är tal om städning.
För att städa är tråkigt. Visst, det blir verkligen härligt rent och fint när man väl är färdig, men vägen dit känns bara så lång, så lång ibland. Att ta allting i ett ryck är därför svårt. Ofta blir det små pauser av fikande, bloggande eller bara byte av låt. Ett telefonsamtal är alltid välkommet.
Jag gillar att ha rent och snyggt omkring mej. Det är bara det att jag har enorm talang när det gäller att drälla grejor omkring mej...

Och denna gång är det inte bara min personlighet som gör att städningen tar tid. Alla som varit här de senaste veckorna vet att mitt rum är ett STÖKIGT rum.
Stökigt med stora bokstäver.
Faktiskt.

Inga kommentarer: