fredag, juli 20, 2007

Nybakad student med bekymmer.

Började dagen med att stoppa mascaraborsten rätt i ögat. Fortsatte med att spruta en massa hårspray på fel sida om huvudet (ansiktet, aoutch!) men var eaf tidig till bussen.

Att söka bostad är svårare än man tror. Anmälde mej just på en av bostadsrättsföreningarna i Uppsala och tydligen så var väntetiden 5-20år! Galet. Men på andra ställen fanns bättre alternativ. Synd bara att jag är i princip sist i kön till alla lägenheter. Visste väl att jag skulle ha börjat söka redan förra året or whatever! Dock så får man bara ansöka om lägenheter på Studentstaden ifall man kan visa upp papper på att man studerar eller ska studera i Uppsala. Och eftersom jag fick mitt antagningsbesked under denna vecka så var det ganska kört med det. Typiskt också.

Fest + utgång står på kölistan för ikväll. Men vart ska jag få pengar ifrån?

Inga kommentarer: