tisdag, juli 24, 2007

Sunshine Reggae

Helgen blev lite tokigare än jag trodde. Var ju helpank & deppig över att behöva tacka nej till utgång både fredag & lördag men så tog jag mej i kragen och insåg att födelsedag är alltid en födelsedag! Således så blev det en lugn fredagkväll (med min F & lite Simpsons Hit&Run ^__^) som följdes av en, så gott som, heldag i Gävle för att fira min namnes 19-årsdag. GRATTIS ELIN!

Var meningen att jag skulle hjälpa syster min att flytta på lördagmorgonen. Detta kändes kanske inte jättelockande då en hel jobbarvecka tar en del på krafterna och fredagkvällen blev inte precis tidig, men far min skulle låna lastbil & det gör ju en morgonflytt betydligt mer spännande! Alltså ringde mor min tidigt på morgonen & jag mumlade sömndrucket något om att "ja, ja, jag kliver väl upp nu", för att sedan somna om igen... Dock ringde telefonen snart igen & jag vaknade med ett ryck, i tron att lastbilen redan skulle vara utanför huset. Men nej, nu visade det sej att ett stort strömavbrott utbrutit på pappas jobb & därmed så kom de inte ut med lastbilen genom porten, kortet funkade inte. Alltså kunde jag vända mej om i sängen och nöjsamt somna om. Lite synd att missa lastbilsfarandet, men en sovmorgon är alltid en sovmorgon! oO,

Vaknade igen, inte alltför tidigt & var därmed tvungen att halvstressa ner på ICA för lite picknick-inhandling. Dock var jag i god tid till bussen in till gävle & fick vänta i säkert tio minuter innan de andra brudarna dök upp. Väl i gävle begav vi oss till Boulognern för picknick, lite kubb-spelande & diverse ölspel. Mycket underhållande och vi blev faktiskt en lagom stor crowd som sedan vandrade ut på söder för att fortsätta partajandet i en gävleboende väns lägenhet. Efter en förhållandevis kort sejour där var det reggae-kväll på Svarte Jägaren som gällde. Ölen var god och shotsen drogs i & sedan var det dags att dansa. Det var här krånglet startade, med danshak som var stängda, hade 20/23-gräns & tillsist blev det även en tur in på McDonalds. Well, drog hem med bussen i svarta natten, men kom trots allt ihåg att väcka min sovande vän innan det var dags att kliva av. Kom i säng runt halv fyra vilket bidrog till en rejäl sovmorgon dagen efter. Naaajs.

Inga kommentarer: