torsdag, juli 19, 2007

Kroatien.




Saknar utlandet. Var helt underbar resa & den tog slut alltför snabbt. Jag blev ju t.om. en aningens brun! Inte likt mej, inte likt mej alls. Lite stolt faktiskt, att jag fick mej en liten bränna som souvenir. Och många fina minnen förstås.

Men av alla de sommarminnen som jag fått hittills så saknar jag förstås Stugan i blekinge allra mest. Har varit där varje sommar sedan jag var en liten parvel som harvade runt. Men så i år så var det på gränsen att jag kom ner, då jobbet kallade och mor & far bestämde sej för att skippa 60-mils bilresa i år. Kanske trodde dom att jag skulle nöja mej med det, men nej då!
Här ordnades tre dagars semester från jobbet och eftersom min älskade F och hans syster så lämpligt inhandlade en Ford Sierra bara några dagar innan resan ev. skulle starta så var saken klar - min 17:onde stugsemester nalkade! Tog med mej pojkvännen alltså och speedade ner alla dessa mil, ner genom Sverige. Vette fasen hur många landskap som passerades, men jag höll mej eaf vaken hela vägen eftersom jag lovat att vara stöd till chauffören min. En del stunder såg han dock lite misstänksam ut, då jag sluddrigt garanterade att "nej, jag sov inte!", men over all så tror jag det verkade ganska övertygande.
Kom sedan fram sent på kvällen när de flesta redan lämnat myggtältet och krypit till kojs. Joinade dom och njöt sedan av att äntligen vara i paradiset. För Stugan har lite av den känslan för mej, det finns ingen annan plats där jag trivs bättre. Vistelsen detta år blev bara tre dagar + två resdagar men 120 mil var det definitivt värt. Så mycket skoj som alltid sker där, "Allsång i Leryd" t.ex är något som nog alla borde få uppleva, någon gång. Kusinen & jag - the best allsång there is. <3>
...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag håller helt klart med dig Elin. Det finns ej något som går upp mot en hel sköön sväng med allsång i leryd. Har man ej sett Allsång i leryd kan man ej skryta om något. kusin och jag, the best allsång Ever!!