onsdag, juli 25, 2007

Flogstavrålet.

Fick ett tips från min vän Mathias igår om en förening där han hittat lägenhet, tillsammans med en annan av mina Uppsala-studerande vänner. Tydligen hade det bara tagit ett par dagar innan de både hade fixat en varsin studentlya. Så jag chansade, ansökte, & inom tre timmar hade jag fått två (!) erbjudande om lägenheter med inflyttning första augusti. 19 kvadrat med både toalett & dusch! ^^

Pratade nyss med Johanna också & tydligen så kände hon till en lägenhet som blev ledig alldeles nu. Dock så fanns endast dusch i korridor...

Alltså rasar det helt plötligt in diverse bostadsmöjligheter vilket känns väldigt skönt, med Uppsala-flytt bakom hörnet. Börjar kännas som om 20augusti är lite väl snart faktiskt. Sommaren är snart slut & jag bara jobbar & jobbar! Snart börjar det nya studentlivet i en ny stad där allting är främmande. GOSH! >.<

Tydligen så är också området där de två 19 kvadrat:arna är placerade kännt för det sk "Flogsta-vrålet". Detta sker 22.00 då studenterna i området vrålar ut sin tentaångest.
En anledning att flytta dit, bara för att få uppleva. Och vem vet, kanske ta del i...? Haha. Oo,

Inga kommentarer: