fredag, juli 20, 2007

Som djur i bur.

Ibland är det verkligen inte roligt att vara fattig student. Fast just nu under sommaren så är jag ju fattig sommarjobbare men i grunden så är det lite samma sak. Den gemensamma faktorn är liksom ont om pengar. Och förbittringen detta tillstånd ger. Får pengar i nästa vecka och längtar så att jag tror att jag spricker. För då kan jag äntligen, ÄNTLIGEN göra allt det däringa jag vill göra. Eller... Vi har ju trots allt jobbet också. Som tar upp all denna tid så att den tiden som blir över är så liten att det nästan inte får plats någonting. För allting jag vill göra, det hinner jag liksom inte med. Pojkvän, vännerna, utflykter - allt sånt verkar hamna i skymundan & blir förpassat till helgerna "för då är jag ju äntligen ledig". Men så består bara helgen av 2½ dag. Och allting ryms helt enkelt inte. Inte när man har alla dessa härliga människor som man helst av allt bara skulle vilja träffa dygnet runt och inser att helgen inte är så lång...

Och sedan är man som sagt var fattig också. Är på gång, på väg och så kikar man i plånboken och allt som trillar runt där är lite logg och en död fluga. (döda flugor är trots allt en ovanlighet men logg kan dyka upp lite då & då faktiskt) Och då faller planerna som en humla instängd bakom tjockt glas. Ibland kan man helt enkelt inte göra vad man vill.
Budgethelg för min del ser det alltså ut som. Carin kom med en bra idé om picknick och det låter fint, ska kanske samla ihop till en sådan jag också. Lite knyt-picknick eller så.
Utgången skjuts upp en vecka. Men då, DÅ dyker jag upp! Sådetså. oO,

Inga kommentarer: